מכשיר לייזר לאחר פציעת ספורט

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים


מכשיר לייזר פציעת ספורטבשנים האחרונות יותר ויותר רופאים המתמחים ברפואת ספורט, ממליצים למטופלים שלהם הסובלים מפציעות ספורט שונות, לפנות לטיפול באמצעות לייזר קר.

זאת כיוון שבעשורים האחרונים הצטברו עדויות מחקריות רבות לכך שתרפיה באמצעות לייזר קר יכולה להקל בצורה משמעותית על התסמינים של פציעות ספורט מגוונות.

חשוב מאוד לציין כי תרפיה באמצעות לייזר רך מסייעת רבות לא רק לאתלטים מקצועיים אלא גם לספורטאים חובבים הסובלים מפציעות ספורט.

באילו פציעות ספורט ניתן לטפל באמצעות תרפיה בלייזר רך?

תרפיה באמצעות לייזר קר או ביוסטימולציה באמצעות לייזר רך היא בין השיטות היעילות ביותר לטיפול בסובלים מכאבים אורתופדיים. אי לכך, היא יעילה מאוד לטיפול בסובלים מפציעות ספורט כמו דלקת גידים או דלקת שרירים, "ברך רצים" ו"ברך שחייני חזה", "מרפק טניס" או "מרפק גולף", שחיקת סחוס ושרירים מכווצים, דלקת בבורסה וקרע בשריר. כפי שניתן להבין, באמצעות תרפיה בלייזר קר אפשר לטפל במגוון רחב ביותר של פציעות ספורט.

יחד עם זאת, חשוב לפני התחלת הטיפול או סמוך מאוד לתחילת הטיפול, לבצע תהליך אבחון יסודי במטרה להבין מה הוא הגורם לכאבים ולתסמינים השונים מהם סובל המטופל. זאת על מנת ניתן יהיה לטפל במקביל בשורש הבעיה ולא רק בתסמינים.

מה הם התסמינים של פציעות ספורט?

התסמינים של פציעות ספורט רבים ומגוונים ומשתנים בהתאם לדרגת החומרה של הפציעה, אופי הפציעה, הרקמות המעורבות, כושרו הגופני של המטופל, גילו של המטופל ועוד. במקרים הקלים הפציעה תבוא לידי ביטוי בכאבים לא משמעותיים במיוחד אך במקרים החמורים הפציעה תגרום לפגיעה תפקודית קשה ולכאבים עזים במיוחד.

חשוב שלא להתעלם מהתסמינים גם אם מדובר בתסמינים לא משמעותיים, שניתן לשאת בקלות. זאת כיוון שישנן פציעות ספורט שנוטות להחמיר עם הזמן בהיעדר טיפול.

תסמינים שכיחים של פציעות ספורט כוללים כאבים בזמן הנעת המפרק, פגיעה בטווח התפקוד של המפרק, נפיחות באזור המפרק המעורב, התכווצויות שרירים, חריקות בזמן הנעת המפרק, חולשת שרירים באזור המפרק ועוד.

כפי שציינו, תרפיה באמצעות לייזר קר יכולה לטפל במגוון רחב של תסמינים האופייניים לפציעות ספורט במסגרת רפואת ספורט אך גם כאן יש לציין כי חשוב מאוד למפות את כל התסמינים לפני תחילת הטיפולים. זאת כיוון שרק כך ניתן יהיה לבחון את התגובה לטיפול ואת ההשפעה שלו על התסמינים השונים.

כיצד תרפיה באמצעות לייזר קר מסייעת לסובלים מפציעות ספורט?

עד כה לא הצליחו החוקרים העוסקים בתחום התרפיה באמצעות לייזר קר לפענח את המנגנון המדויק המשפיע על הרקמות הפגועות. יחד עם זאת ככול הנראה קרני הלייזר מזרזות ומעודדות את תהליכי הריפוי הטבעיים של הגוף ברמה התאית ובכך גורמות להאצת ההחלמה ולהפחתת מדדי הדלקת ברקמה הפגועה.

מה הם היתרונות של תרפיה באמצעות לייזר קר עבור הסובלים מפציעות ספורט?

  • מכשירי הלייזר המודרניים זמינים מאוד ונמצאים בשימוש במכונים אורתופדיים ובמרפאות כאב בכל רחבי הארץ. כמו כן ישנה אפשרות לרכוש כיום מכשירי לייזר קר ביתיים ולהתנסות בטיפול באופן עצמאי, מבלי לצאת מהבית.
  • הטיפול באמצעות לייזר קר הוא טיפול בטיחותי מאוד, נטול סיבוכים ואינו כרוך בתופעות לוואי כלשהן. למעשה גם בזמן הטיפול עצמו המטופל לא צפוי לסבול מאי נוחות או כאבים.
  • השיפור במצבו הבריאותי ובחומרת התסמינים מהם סובל המטופל מורגש תוך זמן קצר ולעיתים אפילו תוך טיפול אחד עד שלושה.
  • במקרים רבים על ידי שימוש במכשירי לייזר קר הצליחו מטופלים שסבלו מפציעות ספורט להימנע מניתוח.
  • השימוש במכשירי לייזר קר מפחית את הצורך בתרופות כמו משככי כאבים ונוגדי דלקת, סטרואידים ועוד.

קראו עוד על:

מוצרי בריאות בטכניקת לייזר לשימוש ביתי

אז מה היה לנו בכתבה:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!