פצעים קשים וריפוי צלקות טריות

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים


פצעים קשים וצלקות טריותטיפול בלייזר לפצעים קשים וריפוי צלקות טריות נועד לשפר את מראה העור. הטיפול כרוך בשליחת פולסים קצרים של אור באנרגיה גבוהה. האור נספג על ידי מים וחומרים בעור הנקראים chromophores.

האור משתנה לאנרגיית חום, ובשלב הבא החום הורס חלקים דקלים ופגועים של העור, שכבה אחר שכבה. כאשר האזור הפצוע נרפא, העור החדש גדל ומחליף את העור הפגום שהוסר במהלך הטיפול בלייזר. חלק משיטות הטיפול בלייזר מיועדות להידוק העור באמצעות חימום, אך לא להרס העור.

לייזר פחמן דו חמצני הוא הסוג הנפוץ ביותר של טיפול בלייזר, וגישת טיפות נפוצה נוספת היא לייזר ארביום.

ברוב המקרים, הטיפול בלייזר מדויק ביותר וגורם לנזק מזערי על העור והרקמה שמסביב. הוא מבוצע לשם טיפול בפצעים קשים וריפוי צלקות טריות על הפנים, אך ניתן לביצוע על העור באזורים אחרים של הגוף.

הסיבות לטיפול בלייזר – טיפול בלייזר משמש לחידוש העור כדי להסיר או לשפר מראה של צלקות טריות הנובעות מאקנה, או פצעים קשים שמתעבים ואינם נעלמים, המתרחשים לאחר ניתוח או טראומה. במקרים אחרים, הטיפול משמש להחלקת קמטי וקווי עור שנוצרים לאחר ריפוי צלקות ופצעים.

מהלך טיפול בלייזר

אזורי הפצעים והצלקות מחוטאים היטב ומסומנים בעט. חומר הרדמה מקומית משמש להקהיית התחושה העצבית של האזור לפני הטיפול. המטופל יכול אף לקבל תרופות המסייעות לו להירגע. אם הפצעים והצלקות הטריות ממוקמות על הפנים, יתכן שיהיה צורך במשככי כאבים, תרופות הרגעה, או חומר הרדמה חזק יותר.

המטופל עשוי להתבקש לחבוש משקפי מגן על מנת למנוע נזק שעלול להיגרם לעיניים כתוצאה מפעימות הלייזר. מגבות לחות ממוקמות באזור הטיפול כדי לספוג קרינת לייזר עודפת.

המטפל מעביר את מכשיר הלייזר על העור לשם שליחת פולסים. כל פעימה נמשכת פחות מאלפית השנייה. בין הפעלת פעימות הלייזר, המטפל מעביר על העור תמיסת מים מלוחים על מנת לקרר את העור והסיר רקמות עור שהלייזר הרס.

מספר המעברים הנחוצים תלוי בגודל השטח ובסוג העור של המטופל. עור דק סביב העיניים, למשל, זקוק למעט מאוד פעימות לייזר. עור עבה או עור המאופיין בפצעים קשים, זקוק למספר גבוה יותר של פעימות לייזר.

הפולסים הנשלחים מהלייזר עלולים לגרום לתחושת עקצוץ או צריבה מועטת. המטופל עלול לחוש תחושת הצלפה נגד העור. לעתים עלול להופיע מעט דימום, אך ברוב המקרים אין תופעות לוואי. אם הטיפול בלייזר מבוצע על צלקות טריות, הסבירות לדימום גבוהה יותר.

כשהטיפול מסתיים, השטח המטופל מכוסה עם משחה לחיטוי והרגעה. טיפול בלייזר לפצעים קשים וריפוי צלקות טריות מבוצע בדרך כלל במרפאת רופא או במרכז לניתוחי חוץ.

התאוששות לאחר הטיפול בלייזר

פרק הזמן הדרוש להחלמה וריפוי מטיפול בלייזר לפצעים קשים וצלקות טריות, תלוי בגודל ועומק האזור המטופל. מטופלים שעברו טיפול על הפנים, למשל, זקוקים ליותר זמן התאוששות בהשוואה למטופלים שקיבלו טיפול לפצעים וצלקות בשטח עור קטן באזור אחר בגוף.

ברוב המקרים, אזור הפצעים יהיה ורוד, רך ונפוח במשך מספר ימים לפחות. חבילות קרות ותרופות נוגדות דלקת שאינן סטרואידיות, כגון אספירין או איבופרופן, עשויות לסייע בהפחתת הנפיחות והכאב. לאחר שהעור גדל בחזרה, תיוותר אדמומית למשך מספר שבועות. חשוב מאוד להקפיד על טיפול נכון של האזור המטופל במהלך ההתאוששות.

לאחר הטיפול בלייזר, חשוב למרוח קרם הגנה מדי יום ולהימנע מחשיפה לשמש ככל הניתן. העור החדש שצומח פגיע יותר לפגיעות קרינת שמש.

תוצאות הטיפול בלייזר

טיפול בלייזר המבוצע על פצעים קשים הורס את השכבות העליונות של העור, והמטופל צריך להבין את השלכות הטיפול על מראה העור לאחר הטיפול, ולאורך כל תהליך הריפוי. בנוסף, חשוב ביותר להקפיד על הוראות הרופא לגבי הטיפול בעור בתקופת ההתאוששות. כך ניתן למנוע זיהום ולסייע בריפוי העור.

על המטופל לוודא שהרופא יודע מה הוא מקווה להשיג כתוצאה מהטיפול בלייזר. טיפול בפצעים קשים וריפוי צלקות טריות הוא תהליך ארוך וניתן להיווכח בתוצאות רק לאחר מספר שבועות או חודשים לאחר הטיפול. מצד שני, במקרים קלים, ניתן להשיג תוצאות כבר לאחר שלושה או ארבעה טיפולים.

יעילות הטיפול בלייזר

היבטים רבים עשויים להשפיע על התוצאות לטווח הארוך של טיפול בלייזר. אלו כוללים את סוג העור, בריאות העור, מיומנות הרופא, סוג הלייזר המשמש לטיפול, ואורח החיים של המטופל לאחר הטיפול. סוגים מסוימים של פצעים קשים או צלקות טריות מגיבים טוב יותר לטיפול בלייזר בהשוואה לאחרים.

אנשים בעלי עור בהיר, אשר מקפידים להגביל את זמן השהייה שלהם בשמש לאחר הטיפול, נוטים להשיג תוצאות טובות יותר, בהשוואה לאנשים הממשיכים לבלות זמן רב בשמש. ברוב המקרים, טיפול בלייזר נוטה להשיג תוצאות טובות עם סיכונים נמוכים למדי.

טיפולי לייזר הם השיטות הנפוצות ביותר לשיפור מרקם ומראה העור לאחר פצעים קשים וצלקות מורכבות. גישות הטיפול בלייזר משתנות בהתאם להעדפות המטפלים וחומרת הפצעים או גודל הצלקות, אך בכל השיטות המטרה היא להרוס את השכבה העליונה של העור, בהליך שאינו פולשני, על מנת לאפשר צמיחת עור מחדש.

אז מה היה לנו בכתבה:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!