מכשיר לייזר לכאבי מפרקים – ארטריטיס

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים


מכשיר לייזר לכאבי מפרקים – ארטריטיסבעשורים האחרונים נערכו אלפי מחקרים שבחנו את ההשפעות החיוביות של תרפיה בלייזר רך (ביוסטימולציה באמצעות לייזר או תרפיה בלייזר קר) על בריאותנו.

בין היתר נמצא כי מכשירי הלייזר הרפואיים, הנמצאים כיום בשימוש נרחב במרפאות כאב בכל רחבי הארץ, יכולים לסייע רבות לסובלים מכאבי מפרקים שמקורם בדלקת מפרקים. ארטריטיס הוא שם כולל לכל סוגי דלקות המפרקים אך חשוב לציין כי בקבוצה עשירה זו ישנן למעלה מ-200 מחלות שונות.

מה הם הגורמים לכאבי מפרקים בחולי דלקת מפרקים?

לכל דלקת באשר היא ישנם חמישה סימנים מרכזיים: אודם ואדמומיות, נפיחות, תפקוד לקוי של האיבר המעורב, חום וכאבים. הדלקת מהווה עדות לכך שמערכת החיסון נכנסה לפעולה כדי להתמודד עם גורם שפלש לגוף או גורם שמצאה לנכון לתקוף, מסיבה כזאת או אחרת. דלקת מפרקים יכולה להיות ביטוי של נזק למפרק בעקבות חבלה טראומטית או שימוש יתר, תגובה לזיהום שחדר למפרק, תגובה אוטואימונית לחלקי המפרק השונים ועוד.

לפני התחלת הטיפול יש לבצע תהליך אבחוני מקיף למטופל. זאת כיוון שבמקביל לטיפול באמצעות לייזר קר, המטפל בעיקר בתסמינים, יש להעניק למטופל גם טיפולים שמטרתם לטפל בשורש הבעיה במפרקים, כלומר בגורם המרכזי להתפתחות הכאבים.

מה הם התסמינים של כאבי מפרקים?

התסמינים של כאבי מפרקים בסובלים מדלקת מפרקים יכולים לבוא לידי ביטוי באופנים רבים מספור. כך לדוגמה ישנם חולים הסובלים מכאבים בעיקר לאחר מנוחה ממושכת ולעומת זאת ישנם אנשים הסובלים מכאבים במפרקים בעיקר בזמן הפעלת המפרק או רק לאחר מאמץ ממושך.

כך גם ישנם המדווחים על כאב במפרק אחד בלבד ולעומת זאת ישנם הסובלים ממעורבות של מספר מפרקים במקביל. כמו כן הכאבים יכולים להיות חדים או בעלי אופי עמום, להיות קלים מאוד או עוצמתיים במיוחד ועשויים להתלוות אליהם תסמינים רבים נוספים.

בין היתר כאבי מרפקים ממקור דלקתי יכולים להיות מלווים בהגבלה בטווח התנועה של המפרק, חריקות בזמן הנעת המפרק, אדמומיות וחום מקומיים ועוד. ישנן מחלות מפרקים שבהן ניתן לראות בנוסף לתסמינים המקומיים במפרקים, גם תסמינים במערכות גופניות אחרות.

כך לדוגמה הסובלים מדלקת מפרקים שגרונית עשויים לסבול בין היתר מתחושה כללית רעה, דלקת של כלי הדם, קשרירים שגרוניים בעור, דלקת עיניים ועוד.

הטיפול באמצעות לייזר רך יכול לסייע רבות לסובלים מכאבי מפרקים על רקע דלקת מפרקים ולהשפיע לא רק על הכאבים אלא על מגוון רחב של תסמינים נוספים. חשוב רק לזכור כי לפני התחלת הטיפול יש למפות באופן יסודי את כל התסמינים מהם סובל המטופל וזאת על מנת שניתן יהיה לאורך הזמן לעקוב אחרי השפעת הטיפול על התסמינים השונים ולבחון את התגובה לטיפול.

כיצד מסייע הטיפול בלייזר רך לסובלים מכאבי מפרקים?

נכון להיום עדיין לא הצליחו להבין החוקרים מה הוא המנגנון המדויק שבאמצעותו טיפולי הלייזר הרך מקלים על הסובלים מכאבי מפרקים. יחד עם זאת, ניתן לראות כי כבר לאחר טיפולים ספורים תרפיה באמצעות לייזר רך גורמת להפחתת מדדי הדלקת במטופלים. ככול הנראה אלומות הלייזר מסייעות להאצת תהליכי הריפוי הטבעיים של הגוף ובכך מזרזות את ההחלמה של הרקמות הפגועות.

מה הם היתרונות של הטיפול בלייזר רך לסובלים מכאבי מפרקים?

  • תרפיה באמצעות לייזר רך נחשבת לשיטת טיפול רפואית שעלותה נמוכה במיוחד.
  • השיפור בדרגת הכאבים מורגש במהירות ולעיתים תוך טיפול או שניים בלבד.
  • הטיפול עצמו לא גורם לאי נוחות, סבל או כאב.
  • מכשירי הלייזר המודרניים הנמצאים בשימוש בישראל נחשבים לבטיחותיים ביותר והטיפול עצמו לא כרוך בתופעות לוואי או סיבוכים כלשהם.
  • הטיפול באמצעות לייזר קר מאפשר לסובלים מכאבי מפרקים להפחית את התלות בתרופות להפחתת דלקת ובמשככי כאבים.

אז מה היה לנו בכתבה:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!