מכשיר לייזר לשימוש רפואי

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים


מכשירי לייזר לשימוש רפואינכון להיום נעשה שימוש נרחב במכשירי לייזר קר או לייזר רך במרפאות כאב, מכונים אורתופדיים ובתי חולים רבים ברחבי הארץ, כמו במדינות רבות ברחבי העולם.

השימושים הרפואיים של תרפיה בלייזר קר נחשבים למקובלים מאוד בימינו, אך האמת היא שההיסטוריה של טיפולי הלייזר הרפואיים לא ארוכה כפי שנהוג לחשוב. ההיסטוריה של טיפולי הלייזר הקר החלה בשנות ה-60 של המאה הקודמת עם סדרת ניסויים שערך רופא הונגרי בשם אנדרה מאסטר (Endre Master: 1984-1903).

מאסטר ניסה לשחזר ניסוי שבחן את ההשפעה של קרני לייזר על גידולים סרטניים בעכברים, אך בשל טעות בתכנון הניסוי, עוצמת הלייזר שבו השתמש כדי לבחון את הנושא, הייתה נמוכה באופן משמעותי מעוצמת הלייזר שנעשה בו שימוש בניסוי המקורי.

כפועל יוצא מכך, הלייזר לא השפיע כהוא זה על הגידולים הסרטניים. למרות זאת, מאסטר הבחין בכך שהפרווה של העכברים שטופלו באמצעות לייזר, שבה לצמוח במהירות גבוהה יותר בהשוואה לפרווה של העכברים בקבוצת הביקורת.

התגליות שנכנסו להיסטוריה

הממצאים של המחקר פורץ הדרך ההוא פורסמו בשנת 1967 בכתב עת מדעי ועודדו את מאסטר להמשיך ולבחון את ההשפעה של קרני לייזר בעוצמה נמוכה על בריאות העור. עד שנות ה-70, כבר החל לטפל במטופלים שסבלו מכיבי עור באמצעות מכשירי לייזר קר ובשנת 1974 הקים את המרכז לחקר הלייזר באוניברסיטת סמלוויס שבהונגריה (Semmelweis Medical University in Budapest).

מאסטר המשיך לעבוד במכון עד סוף חייו והיו אלה בניו שהפיצו את בשורת הלייזר הקר בארצות הברית. עד שנת 1987 חברות אמריקאיות רבות כבר שיווקו מכשירי לייזר קר לשימושים רפואיים שונים, החל מטיפול בכאבים בסובלים מדלקות מפרקים וכלה בטיפול בסובלים מכאבי שרירים כרוניים.

מכשירי לייזר בתחום רפואת הספורט

רפואת הספורט היא ענף רפואי שהתפתח בצורה יוצאת דופן בעשורים האחרונים. כמו כן מדובר באחד מענפי הרפואה שבו נעשה השימוש הנרחב ביותר במכשירי לייזר קר. באמצעות תרפיה בלייזר קר ניתן לטפל בצורה יעילה ביותר בסובלים ממגוון רחב ביותר של פציעות ספורט, כשהכוונה היא הן לספורטאים חובבים והן לספורטאים מקצועיים.

בין היתר ניתן לשכך כאבים, להפחית נפיחויות ולזרז החלמה בקרב הסובלים מפציעות ספורט כמו מרפק טניס ומרפק גולף, ברך אצנים וברך שחייני חזה, דורבן בעקב, קרע ברצועות הברך, נקע בקרסול, קרע בכתף, פציעות שונות באצבעות הידיים והרגליים ועוד.

מכשירי לייזר בתחום רפואת הפה והלסת

כיום ידוע כי באמצעות מכשירי לייזר קר ניתן להקל מאוד על מטופלים הסובלים ממגוון בעיות פה ולסת. בין היתר מכשירי הלייזר הקר יכולים לסייע בהחלמה לאחר טיפולי שורש או עקירות מורכבות, לשכך כאבים בסובלים מדלקות חניכיים או במטופלים לאחר או במהלך השתלה של שתלים דנטליים ובנוסף נמצא כי באמצעות תרפיה בלייזר קר ניתן לזרז החלמה של אפטות, כיבים בפה ופצעי הרפס.

מכשירי לייזר בתחום רפואת הכאב

היכולת של מכשירי הלייזר הקר לשכך כאבים כבר אינה מוטלת בספק ולכן כפי שציינו, ברוב מרפאות הכאב המודרניות נעשה כיום שימוש במכשירי לייזר קר. היתרון של השימוש במכשירי לייזר קר עבור הסובלים ממחלות כרוניות הוא כפול. זאת כיוון שלא די בלבד בכך שמדובר בטיפול יעיל מאוד, המסייע להקלה בקרב הסובלים מכאבים כרוניים לעיתים כבר לאחר הטיפול הראשון.

אלא שמדובר בטיפול בטיחותי מאוד שלא גורם לתופעות לוואי ושאינו כרוך בסיבוכים ארוכי טווח. מעניין לציין כי ישנם מטופלים רבים הסובלים מכאבים כרוניים במשך שנים, שהתנסו במגוון עצום של טיפולים ללא השפעה משמעותית, המדווחים כי הודות לטיפולי הלייזר הקר, נהנו מהפחתה משמעותית בכאבים וחזרו לתפקוד מלא תוך זמן קצר.

תחומי רפואה נוספים

בנוסף לכל הכתוב לעיל, נעשה כיום שימוש במכשירי הלייזר הקר לטיפול בסובלים ממגוון רחב של בעיות עור (כיבי עור, פצעים קשי ריפוי, כוויות, צלקות ועוד), בעיות נוירולוגיות (כאבי ראש מסוגים שונים, מיגרנות ועוד) ואפילו נמצאו למכשירי הלייזר הקר יישומים לא מעטים בתחום הרפואה האונקולוגית. כך לדוגמה ניתן להקל על כאבים חזקים בקרב חולי סרטן ואף לזרז צמיחה של שיער במטופלים אונקולוגיים לאחר טיפולי כימותרפיה באמצעות תרפיה בלייזר קר.

אז מה היה לנו בכתבה:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!