כאבים אורתופדיים

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים


כאבים אורתופדייםכאבים אורתופדיים הם כאבים במערכת השרירים, המפרקים והעצמות. ישנו מגוון רחב ביותר של כאבים אורתופדיים, אך כולם ללא יוצא מן הכלל פוגעים בצורה כזאת או אחרת באיכות החיים של הסובלים מהם.

כאבים אורתופדיים הם בין התסמינים השכיחים ביותר באוכלוסייה הכללית והואיל וכך הם פני הדברים, אין זה פלא שמדובר בבעיה שיש לה גם מגוון רחב ביותר של טיפולים. תרפיה בלייזר קר (נקראת גם ביוסטימולציה באמצעות לייזר ותרפיה בלייזר רך) היא בין שיטות הטיפול הרפואיות הנפוצות ביותר כיום, המשמשות לטיפול בסובלים מכאבים אורתופדיים.

מה הם הגורמים לכאבים אורתופדיים?

באמצעות תרפיה בלייזר רך ניתן לטפל בסוגים שונים של כאבים אורתופדיים, ללא קשר לגורם שהוביל להתפתחות הכאבים. יחד עם זאת, עדיין חשוב מאוד לברר לפני התחלת הטיפול, מה הוא הגורם שהוביל להופעת הכאבים. זאת כיוון שבמקרים רבים במקביל לטיפול באמצעות לייזר קר, יהיה צורך להעניק טיפול שיתייחס בעיקר לגורם הראשוני לבעיה ופחות להסתמנות הקלינית שלה.

כאבים אורתופדיים מתפתחים במקרים רבים בעקבות דלקת במפרקים, בשרירים או בגידים, אם כתוצאה מפגיעה טראומטית לאחר חבלה ואם בעקבות פציעת מאמץ חוזרני בשל הפעלת עומס יתר על הרקמה הפגועה. בנוסף ישנה שורה ארוכה של מחלות כרוניות הגורמות לכאבים אורתופדיים כמו דלקת מפרקים ניוונית או דלקת מפרקים שגרונית, מחלת גאוט וזאבת אדמנתית מערכתית.

כאבים במערכת השריר והשלד הם במקרים רבים תוצאה של פציעת ספורט, נפגעי תאונות דרכים נוטים גם כן לסבול מכאבים אלה וכן ישנם כאבים אורתופדיים המתפתחים במהלך ההזדקנות, על רקע שחיקת הסחוסים המפרקיים.

מה הם התסמינים של כאבים אורתופדיים?

כאבים אורתופדיים יכולים לבוא לידי ביטוי בעוצמה חזקה מאוד ולפגוע בתפקוד האיבר המעורב או להיות חלשים עד בלתי מורגשים. חשוב לציין כי גם במקרים שבהם מדובר בכאבים חלשים מאוד, עדיין יש להתייחס אליהם ולדאוג לטפל בהם. זאת כיוון שבעיות אורתופדיות שאינן מטופלות בשלב מוקדם, נוטות להחמיר עם הזמן. הכאבים האורתופדיים יכולים להופיע בזמן מאמץ או דווקא לאחר מנוחה ממושכת, להיות בעלי אופי עמום או חד וממוקד, לערב איבר אחד או להופיע במגוון איברים במקביל.

בנוסף לכאבים יתכן בהחלט שהמטופל יסבול מתסמינים נוספים, המשתנים בהתאם לאופי הנזק, דרגת החומרה של הפגיעה וסוג האיברים המעורבים. כך לדוגמה בנוסף לכאבים יתכנו תסמינים כמו נפיחות באזור המפרק, שטפי דם פנימיים ברקמה הפגועה, חום גבוה, אודם מקומי, הגבלה בטווח התנועה של המפרק, חריקות בזמן הנעת המפרק, תחושה כללית רעה, חולשת שרירים, תחושת צריבה או נימול בעור ועוד.

לפני התחלת הטיפול יש לבקש מהמטופל להעריך את מידת החומרה של הכאבים ולדווח על כל התסמינים מהם הוא סובל. רק כך ניתן יהיה להעריך את מידת ההצלחה של הטיפול ולבחון באופן יסודי את התגובה של המטופל לטיפול לאורך הזמן.

כיצד ניתן לטפל בכאבים אורתופדיים באמצעות תרפיה בלייזר קר?

תרפיה בלייזר קר תורמת לחידוש הרקמות הפגועות ולהפחתת מדדי הדלקת, המהווה במקרים רבים את הגורם העיקרי לכאבים. קרני הלייזר מעודדות ומזרזות את תהליכי ההחלמה הטבעיים של הגוף וכך מקצרות את משך הריפוי בצורה משמעותית.

עדיין לא ברור מה הוא המנגנון המדויק שעומד בבסיס הפעולה של מכשירי הלייזר וכיצד הקרניים משפיעות על התהליכים הפיזיולוגיים אך נראה כי ההשפעה המיטיבה על הרקמות השונות מתרחשת ברמה התאית.

מה הם היתרונות של תרפיה בלייזר קר עבור הסובלים מכאבים אורתופדיים?

תרפיה בלייזר קר היא טכניקת טיפול חסכונית מאוד וזמינה מאוד. מעבר לכך שניתן למצוא כיום מכשירי לייזר רפואיים ברוב המכונים האורתופדיים וברוב מרפאת הכאב, הרי שישנה גם אפשרות לרכוש מכשירי לייזר לשימוש ביתי במחירים שווים לכל נפש. כמו כן השיפור בחומרת הכאבים מורגש כבר לאחר טיפולים ספורים וישנם אף מטופלים המדווחים על שיפור במצבם כבר לאחר הטיפול הראשון.

בנוסף מדובר בשיטת טיפול רפואית שאינה כרוכה בתופעות לוואי ושאינה מסכנת את המטופל לטווח הקצר או הארוך. למעשה אפילו הטיפולים עצמם לא כרוכים בכאבים, חוסר נוחות או אי נעימות.

אז מה היה לנו בכתבה:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!