כאבים במפרק הירך

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים


כאבים במפרק הירךתרפיה בלייזר רך, הידועה גם בשמות "ביוסטימולציה באמצעות לייזר" ו"תרפיה בלייזר קר", היא טכניקת טיפול רפואית שבה המטופל נחשף לאור לייזר שעוצמתו נמוכה. בסוף שנות ה-60 התגלה לראשונה כי ניתן להשפיע על בריאות העור של חולים אונקולוגים באמצעות קרני לייזר העוזרים לשיפור כאבים במפרק הירך.

מאז ועד היום נערכו מחקרים רבים שבחנו את הסגולות הבריאותיות של תרפיה בלייזר רך ונמצא כי מדובר בשיטה שיכולה לטפל בתחלואות רבות ומגוונות. בין היתר ניתן להשתמש בתרפיה בלייזר רך כדי להקל על סבלם של מטופלים הסובלים מכאבים במפרק הירך.

מה הם הגורמים לכאבים במפרק הירך?

ישנו מגוון רחב ביותר של גורמים לכאבים בירך. בין היתר מדובר בהקרנה של כאבים שמקורם בגב התחתון (כמו שקורה לא אחת במקרים של פריצת דיסק בעמוד השדרה המותני), חבלה טראומטית למפרק (בעקבות תאונת דרכים או פציעת ספורט), דלקת אקוטית או כרונית (דלקת מפרקים שגרונית או ניוונית), נזק לעצמות הקשורות למפרק הירך (נמק של העצם או גידול סרטני בעצם) ועוד.

תרפיה בלייזר רך מסייעת לשיפור מצבם של הסובלים מכאבי ירך, ללא קשר לגורם שהוביל להתפתחות הכאבים. יחד עם זאת, מומלץ כמובן תמיד לפני תחילת הטיפולים, לבצע תהליך אבחון מקיף במטרה לבודד את הגורם שהוביל להתפתחות הבעיה. זאת כיוון שהטיפול באמצעות לייזר רך במקרים רבים מטפל בתסמינים, אך לא בגורם לבעיה.

מה הם התסמינים של כאבים במפרק הירך?

התסמינים של כאבים במפרק הירך משתנים בהתאם לסוג הרקמה המעורבת, למיקום המדויק של הנזק, למידת החומרה של הנזק, למצבו הבריאותי הכללי של המטופל, לגילו של המטופל ועוד. הכאבים יכולים קלים מאוד עד בלתי מורגשים אך יכולים להיות גם חריפים במיוחד ולפגוע קשות באיכות החיים של המטופל. בדיוק כך הכאבים גם יכולים להופיע באופן קבוע או רק בזמנים מסוימים או בעת ביצוע פעולות מסוימות. בנוסף ישנם כאבים המוחמרים בזמן מאמץ וישנם שדווקא מופיעים לאחר מנוחה ממושכת.

בנוסף לכאבים, המטופל עשוי לסבול מתסמינים נוספים. בין היתר מדובר בחריקות בזמן הנעת המפרק, נפיחות של המפרק, הגבלה בטווח התנועה של המפרק, חולשת שרירים באזור המפרק, תחושות של צריבה או נימול באזור המפרק ועוד. ישנה חשיבות עליונה למפות את כל התסמינים לפני התחלת הטיפול בלייזר רך, בין השאר על מנת שניתן יהיה להעריך לאורך הזמן את מידת ההשפעה של הטיפול על התסמינים השונים.

כיצד הטיפול באמצעות לייזר רך משפיע על הכאבים במפרק הירך?

עד כה לא ברור מה הוא המנגנון המדויק שמשפיע על הכאבים בירך, אך התוצאות החיוביות ללא ספק מדברות בעד עצמן: קרני הלייזר המוקרנות על הרקמה הפגועה מפחיתות את מדדי הדלקת ומעודדות את התחדשות הרקמה. בכך הטיפול מסייע לגוף להתאושש מהפציעה ומאיץ את תהליך ההחלמה.

מה הם היתרונות של תרפיה בלייזר רך עבור הסובלים מכאבים במפרק הירך?

  • תרפיה בלייזר קר מפחיתה את הצורך בניתוחים אורתופדיים.
  • הטיפול פועל בסינרגיה עם שיטות טיפול אחרות כמו דיקור סיני, פיזיותרפיה ועוד.
  • הטיפול נטול תופעות לוואי וחף מסיבוכים.
  • תרפיה בלייזר קר היא שיטת טיפול שאינה פולשנית ואינה מסבה למטופל אי נוחות או כאב.
  • הטיפול באמצעות לייזר קר נחשב לטיפול חסכוני מאוד הן בזמן והן בכסף.
  • השיפור במצבו של המטופל מורגש כבר לאחר הטיפול הראשון.
  • הטיפול מתאים כמעט לכל המטופלים וברוב המוחלט של המקרים רמת היעילות שלו גבוהה במיוחד.
  • מכשירי הלייזר הרפואיים יכולים להוות אלטרנטיבה מוצלחת לתרופות שונות כמו נוגדי דלקת, סטרואידים, משככי כאבים ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!