כאבי ברכיים

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים


כאבי ברכייםבשנת 1967 רופא הונגרי מאוניברסיטת זמלוויס בשם אנדרה מסטר, ערך סדרה של ניסויים במטרה לבחון את ההשפעות של קרני לייזר על סרטן העור. התגלית המרכזית שלו הייתה כי באמצעות קרינת לייזר, ניתן להאיץ את צמיחת השיער בעכברים שגולחו לצורך הניסוי.

ניסויים אלה היו הראשונים מתוך אלפי ניסויים שבוצעו לאורך השנים שחלפו מאז, שבחנו את ההשפעות החיוביות של טיפולי הלייזר הרך על בריאותנו. במהלך העשורים האחרונים נמצא כי תרפיה בלייזר רך, הנקראת גם ביוסטימולציה באמצעות לייזר ותרפיה בלייזר קר, יכולה לסייע רבות לסובלים מבעיות אורתופדיות שונות ובכלל זה לסובלים מכאבי ברכיים.

מה הם הגורמים לכאבי ברכיים?

מפרק הברך נתון באופן מתמיד לעומסים גבוהים ולכן נמצא בסיכון גבוה יחסית לנזקים שמקורם בעומס יתר. הסיכון לנזקים אלה גבוה במיוחד כאשר העומסים גבוהים מהרגיל. אי לכך, גורמי הסיכון לכאבי ברכיים כוללים בין היתר עודף משקל והשמנת יתר, מנח לא תקין של המפרק (כתוצאה ממום אנטומי, מבנה כף רגל לא תקין וכיו"ב), עיסוק בסוגי ספורט שונים (כמו כדורסל, טניס וריצה), עיסוק בעבודות שונות שבהן מופעל עומס יתר על הברכיים (ריצוף למשל) ועוד.

כמו כן במקרים רבים מקור הכאבים בחבלה טראומטית ולא במאמץ חוזרני או בעומס יתר מתמשך. כך לדוגמה ישנן פציעות ספורט שיכולות לגרום לכאבי ברכיים, כאבי ברכיים יכולים להתעורר לאחר תאונת דרכים, לאחר נפילה מגובה ועוד. מעבר לכל זה, ישנן מחלות לא מעטות שיכולות לגרום לכאבי ברכיים כשבין היתר מדובר בדלקת מפרקים זיהומית, דלקת מפרקים שגרונית או דלקת מפרקים ניוונית במפרק הברך.

תרפיה בלייזר רך יכולה לסייע לסובלים מכאבי ברכיים, ללא קשר לגורם הספציפי שהוביל להתפתחות הכאבים. יחד עם זאת, ישנה חשיבות עליונה לברר לפני תחילת הטיפול במידת האפשר, מה הוא הגורם לכאבים, על מנת שניתן יהיה להתייחס במקביל לשורש הבעיה ולא רק לתסמין.

מה הם התסמינים של כאבי ברכיים?

כאבי הברכיים יכולים להופיע במגוון רחב של דרגות עוצמה: החל מכאבים חלשים מאוד עד בלתי מורגשים וכלה בכאבים חזקים עד כדי גרימת מוגבלות. אופי הכאבים יכול להיות חד או עמום ולרוב הם מופיעים בעיקר בזמן מאמץ כמו עלייה או ירידה במדרגות אם כי יש אנשים הסובלים מכאבי ברכיים בעיקר לאחר מנוחה או ישיבה ממושכת.

הכאבים יכולים להיות מלווים בתסמינים נוספים כמו חולשה של השרירים הקשורים למפרק, תחושות של צריבה או נימול בעור, חריקות בזמן הנעת המפרק, הגבלה בטווח התנועה של המפרק ועוד.

כיצד מסייע הטיפול באמצעות לייזר קר לסובלים מכאבי ברכיים?

נכון לכתיבת שורות אלה, עדיין לא ברור מה הוא המנגנון שבאמצעותו משפיעים מכשירי הלייזר הרפואיים על כאבי הברכיים. יחד עם זאת, ניתן לראות כי קרני הלייזר מאיצות את תהליך ההחלמה, תורמות להחלמה מהירה יותר של הרקמות הפגועות ובנוסף ישנן עדויות לכך שהשימוש בלייזר קר מפחית את מדדי הדלקת ברקמה הפגועה. ככול הנראה קרני הלייזר מעודדות את תהליכי הריפוי הטבעיים של הגוף ברקמות השונות, לרבות בסחוסים, בכלי הדם, בעצבים ובעור.

מה הם היתרונות של תרפיה בלייזר קר לסובלים מכאבי ברכיים?

  • הטיפול בלייזר קר יכול לחסוך מהסובלים מכאבי ברכיים טיפולים אחרים הכרוכים בתופעות לוואי כמו טיפולים תרופתיים שונים ובמקרים מסוימים יכול אף למנוע ניתוחי ברכיים.
  • תרפיה בלייזר קר היא שיטת טיפול שלא כרוכה בתופעות לוואי ובנוסף מדובר בטכניקת טיפול נטולת סיבוכים.
  • השיפור בכאבים מורגש בדרך כלל תוך זמן קצר ולעיתים כבר לאחר הטיפול הראשון.
  • ניתן לשלב את הטיפול בלייזר קר עם שיטות טיפול אחרות כמו דיקור סיני או כירופרקטיקה, שכן הטיפול יוצר אפקט סינרגטי עם מגוון טיפולים אחרים.

אז מה היה לנו בכתבה:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!