למה כואב הגב העליון

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים


כאבים בגב העליון הם אולי הכאבים הפחות נפוצים בקרב הסובלים מכאבי גב, אך הם יכולים להיות מטרידים במיוחד. יש להם גורמים שונים, כאשר התנועה באזור הזה של הגב מוגבלת בשל יציבות הגוף דווקא באזור זה, שמתמקד בעיקר על הגנת איברים אחרים ולאו דווקא תפקוד תנועתי. הכאב יכול להיות קשה וארוך טווח, יש לו לעיתים קרובות תחושה של דקירה או שריפה והוא יכול להפריע במיוחד לתפקוד היום יומי, במיוחד אם מדובר בכאב מתמשך. 

קצת על הגב העליון שלנו

עמוד השדרה בנוי משניים עשר חוליות, טווחי התנועה והמבנה האנטומי של כל עמוד השדרה הם אלה שמאפשרים לו את היכולות התפקודיות שלו. עמוד השדרה הצווארי, כמו עמוד השדרה המותני מתוכננים לייצר ולהתמודד עם תנועה רבה. לעומת זאת, החלק העליון של עמוד השדרה, שנקרא גם עמוד השדרה הגבי, מתוכנן עבור יציבות. חלק זה של הגב מהווה תמיכה לצוואר והגנה לעמוד השדרה. 

עמוד השדרה הגבי חשוף כמו הצווארי והמותני לפגיעות רבות ולעומס שאנחנו מעמיסים עליו באורח החיים שלנו מול המחשב. עם זאת, חלק זה של הגב נחשב לעמיד במיוחד ולכן גם ניתן לראות בבירור שפחות אנשים סובלים מכאבים בחלק זה של הגב. עם זאת, מי שכן סובלים מכאבי גב עליונים מדווחים על כאב קשה ביותר שמפריע לתפקוד היום יומי. 

מהן הסיבות שבגינן מופיעים כאבי גב עליון?

יש סיבות שונות להופעת כאב גב עליון, הסיבות הנפוצות ביותר יהיו שריר, רצועה תומכת או גיד שנפגעו בשל תאונה, פעילות גופנית בעצימות גבוהה או נפילה, זה יכול להיות כאב גב בשל פריצת דיסק או בלט בעמוד השדרה, זו יכולה להיות הפרעה בשלד בדמות עקמת או הפרעה מבנית אחרת או משקל גוף גבוה. עוד סיבה היא סטרס גבוה מאוד, התנהלות לקויה עם הגב, לדוגמא כאשר סוחבים משאות כבדים במיוחד או שישנים על מזרן שאינו מותאם. 

סיבות נוספות פחות נפוצות הן מחלות שונות הפוגעות בעצם לאורך השנים, למשל אוסטאופורוזיס שגורמת לשברים בעמוד השדרה, או מחלות אחרות כמו זיהומים, דלקות, גידולים שפירים, מחלות נוירולוגיות שונות, דלקות מפרקים כרוניות ועוד. 

כיצד מומלץ להתמודד עם כאבי גב עליון?

יש מגוון רחב של טיפולים בהם ניתן לעשות שימוש כדי להקל על כאבי הגב העליון. יש טיפול בכאבי גב חזקים המבוסס בין היתר על תרופות, בין אם בלקיחתן כתרופה בפה ובין אם בדמות זריקות כנגד כאב או משחות וספריי שמקלים על הכאב. עם זאת, כאשר רוצים טיפול משמעותי שיפיג את הכאב וגם יסייע למנוע ממנו לחזור, רצוי לבצע טיפול פיזיותרפיה מותאם לכאב אצל מומחה בתחום. כמו כן, ניתן לבצע טיפולי רפואה משלימה כגון דיקור סיני או יפני, שיאצו וטווינא. 

באופן כללי מומלץ גם לשמור על תזונה מאוזנת, להקפיד על פעילות גופנית ושמירה על משקל הגוף כי גם לו ישנה השפעה ישירה על הגב וכאבים שונים בו. לעיתים קרובות ניתן לראות שיפור משמעותי רק מעצם הכניסה לאורח חיים בריא יותר ושמירה על המשקל תוך חיזוק הגוף בתרגילים. עם זאת, יש להיזהר ולעשות את התרגילים בהמלצות של אנשי מקצוע בלבד. 

***הנכתב לעיל מהווה מידע כללי ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי.

 

אז מה היה לנו בכתבה:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!