טיפול בכאב מחלות עוריות

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

העור שלנו מהווה את האיבר הגדול ביותר בגופנו. הוא למעשה קו ההגנה הראשון של הגוף מגורמים חיצוניים אשר עלולים להזיק ולפגוע בו. כחלק מתפקידו, הוא חשוף למגוון מזיקים אשר עלולים לפגום בשלמותו ולגרום למגוון בעיות. מחלות עור שכיחות בקרב הבעיות הרפואיות עם השפעות מגוונות הן פיזיות והן נפשיות ועלולות לפגוע באיכות החיים. חלקן מלוות לעיתים בכאב [ לדוגמא פסוריאזיס ארטריטיס ,פולקוליטיס  ] וישנן דרכי טיפול מגוונות שיכולות לסייע ולהקל על הכאבים.

סוגים של מחלות עור

את מחלות העור ניתן לסווג במגוון דרכים – על בסיס גנטי או תורשתי, אוטואימוני, נגעים בעור המלווים בדלקת כלי הדם, מחלות זיהומיות שונות עם ביטוי עורי, גידולים ממאירים ועוד. לכולם ביטויים מגוונים על העור, דרכי אבחון וטיפול מותאמים.

אורטיקריה, או בשמה העברי סרפדת, היא מחלה שכיחה שבבסיסה מתקיים תהליך אלרגי אקוטי (חריף) בעור יחד עם ביטוי תגובתי של כלי הדם בצורת גושים בצקתיים ואדומים בגדלים שונים. הנגעים יכולים להופיע במקומות שונים בגוף ואף להיעלם במהלך היום ולפעמים מלווים בתחושת עקצוץ וגרד חזק. התהליך האקוטי לרוב עובר לאחר מספר ימים, אך יכול לחזור. בשליש ממקרי המחלה, התגובה יכולה להתפתח לתהליך כרוני, לרוב בעשור הרביעי עד השישי לחיים, בעיקר בנשים ויכול להימשך חודשים ושנים.

מולוסקום הינה מחלת עור מדבקת השכיחה בעיקר אצל ילדים הסובלים מדלקת עור אטופית ומתבטאת ביבלות נגיפיות בצורת כיפה ובצבע העור. היבלות לא מסכנות את בריאות האדם והן למעשה מהוות בעיה אסתטית בלבד. חשוב לדעת כי מחלה זו יכולה גם להופיע במבוגרים, בעיקר אצל אנשים בעלי מערכת חיסון מוחלשת. לעיתים המחלה מלווה בתחושת גרד מסביב ליבלות ועלולה להתפתח אקזמה. ללא טיפול, מחלה זו יכולה להימשך חודשים עד שנים.

דוגמה למחלה אוטואימונית היא אלופציה אראטה אשר הסיבות להופעה המחלה לרוב אינן ידועות אך ידוע כי קיים מרכיב גנטי. אנשים הסובלים ממחלה זו יחוו נשירת שיער והתקרחויות באזורים בהם אמורה להתרחש צמיחת שיער כמו בזקן או בקרקפת. לרפואה המערבית אין טיפול לבסיס המחלה המסוגל לשנות את המשך פעילותה. עם זאת, ישנם טיפולים טבעיים במסגרת הרפואה הסינית המבוצעים תוך שימוש בדיקור וצמחי מרפא ומעודדים תהליך ריפוי טבעי של הגוף תוך החזרת האיזון החיצוני והפנימי.

דרכי טיפול בכאב מחלות עור

ישנן מחלות עור המלוות בתחושות של כאב או חוסר נוחות, יחד עם השפעות נפשיות ועלולות לפגוע על איכות החיים. קיימות מספר דרכי טיפול, הן של הרפואה המערבית כגון שימוש בתרופות והן של הרפואה הסינית אשר יכולות להקל על תחושות המטופל.

הרפואה הסינית דוגלת בהחזרת האיזון הפנימי, הנפשי והפיזי ושואפת לזרז תהליכי ריפוי טבעיים בגוף. ישנן מגוון דרכים לטיפול הכוללים דיקור, שימוש בצמחי מרפא, משחות על בסיס תמציות צמחים ושינוי תזונתי מותאם. כך לדוגמה, ניתן לטפל באורטיקריה כרונית באמצעות הרפואה הסינית תוך שימוש בצמחי מרפא תזונה מותאמת ודיקור המעודדים את החזרת האיזון של מערכת החיסון ותהליכי ריפוי עצמאיים של הגוף.

דרמטולוגיה רפואית

דרמטולוגיה רפואית הוא למעשה תחום שעוסק בעיקר בבריאות ושלמות העור. אחד מהטיפולים המרכזיים לבעיות עור הוא באמצעות שימוש בלייזר. המכשיר פולט אנרגיה עם קרני האור באופן ממוקד יחד עם השפעה על אזורים ספציפיים בעור, תוך חדירה עדינה לעומק השכבות ושמירה על נזק מזערי. באמצעות הלייזר ניתן לטפל בצלקות ופצעים, לגרום לחידוש והידוק הרקמה, להעלים צלקות אקנה ולשפר כתמי פיגמנטציה. בנוסף, ניתן לטפל בהתרחבות כרונית של כלי הדם באזור הפנים.

כדאי לדעת כי השימוש בלייזר, מסייע בין היתר להקלה על כאבים ובעיקר על כאבי גב. השימוש במכשיר מעודד את המוח לשחרר אנדורפינים אשר נחשבים כהורמונים טבעיים וגורמים לשיכוך כאב. בנוסף, הלייזר מפחית את תהליכי הדלקת המחמירים את הכאב ומקדם תהליך מואץ של ריפוי האזור הפגוע.

האם לייזר ביתי יכול לסייע בהקלת כאבים?

בשנים האחרונות החלו למכור מכשירי לייזר ביתיים אשר בעלי ההשפעות החיוביות והטיפוליות באופן דומה למכשירי הלייזר אצל הדרמטולוגים. גם המכשיר הביתי יכול לסייע בהחלקת העור ולהעלים פצעים וצלקות ואף לשפר כאבי גב וצוואר. בנוסף, ניתן להגביר את זרימת הדם המשפרת את מצב העור, מפחיתה דלקת ומקלה על הכאבים.

ניתן לראות כי קיימים מגוון מחלות עור שחלקן בעלות השפעה אסתטית בלבד בעוד שאחרות מלוות בכאבים ופוגעות בחיי היום-יום. ישנם מגוון טיפולים לבעיות בעור המוצעים על ידי הרפואה המערבית תוך שימוש בתרופות, או על ידי הרפואה הסינית יחד עם שינוי תזונתי, דיקור וצמחי מרפא. אחת מהדרכים החדשניות להקלה על כאבים ושיפור מראה העור היא הלייזר הביתי אשר קל לשימוש, ללא סיכונים וללא תופעות לוואי.

מחלות עוריות

אז מה היה לנו בכתבה:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!