איך למנוע כאבי גב? 

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים


כאבי גב הם דבר נפוץ מאוד, עד כדי כך ש-80% מהאוכלוסייה תסבול מהם בשלב כזה או אחר בחיים. יש שסובלים מכאבי גב כרוניים ויש שסובלים מהם רק לאחר מאמץ, אך אין ספק שמדובר באחד מסוגי הכאב הקשים והמטרידים ואנשים עושים ככל שביכולתם כדי להימנע מהם. אז מהן הסיבות שבגינן אנשים סובלים מכאבי גב, כיצד ניתן להימנע מהם, וכיצד ניתן לטפל בהם כך שיהיו פחות מטרידים במהלך היום? הכנו עבורך מדריך שיסייע לך להתמודד עם הכאבים, כדאי להמשיך לקרוא. 

מהם הגורמים להופעת כאבי גב ועד כמה הם נפוצים באוכלוסייה? 

יש סיבות רבות להופעת כאבי גב בכל מיני דרגות וזמנים שונים. זו יכולה להיות תנועה לא נכונה, משא כבד, זה יכול להיות לחץ נפשי, דלקת, זיהום ואפילו שינה על מזרון לא מתאים. כאבי גב יכולים להופיע גם בגלל פריצת דיסק, בגלל דלקת, מחלה ניוונית או בריחת סידן או בגלל פגיעה בעצמות. יש אנשים שסובלים מבעיות גב בגלל עודף משקל או לעיתים בשל בעיות בריאות אחרות לגמרי, למשל מחלות שיש להן השפעות על הגב. עוד אחד מהגורמים הנפוצים לבעיות גב היום הם הרגלי הישיבה שלנו בעבודה, או עבודה שמעמיסה על הגב, למשל ישיבה ממושכת מול המחשב על כיסא לא נוח, ישיבה ממושכת בנהיגה ועוד. ומה הסטטיסטיקות אומרות? אמנם 80% מהאנשים יחוו כאב גב בחייהם, אך ברוב המקרים הכאב יחלוף בתוך זמן קצר. עם זאת ב-20% מהמקרים הכאב לא יחלוף גם אחרי חודשיים ולמעשה יהפוך להיות כאב גב כרוני. 

כיצד מונעים או דוחים את כאבי הגב? 

מניעה או דחייה של כאבי גב לעיתים קרובות תצריך טיפול אלטרנטיבי ולא תרופתי, כמובן בהתאם לסוג הכאב והסיבה שממנה הוא נגרם. כמובן ששינוי באורח החיים יכול לסייע רבות, למשל אם כאב הגב נגרם בשל ישיבה ארוכה על כיסא לא נוח, שכיבה על מזרן לא מותאם או עבודה פיזית קשה והשמנה. יש להקפיד על ישיבה זקופה על כיסא מותאם ונוח, ומומלץ בכל כשעה לקום, למתוח את הגב ולהתהלך, יש שבוחרים גם לעבוד מול המחשב בעמידה בחלק משעות היום כדי לסייע לגב להתמודד עם הכאב. 

כדאי להקפיד על שגרת אימונים בריאה ומחזקת לגב, למשל הליכה ושחייה ופעילות לחיזוק חגורת הגב ושרירי הבטן. הפעילות תסייע גם להוריד במשקל במידת הצורך, כך שמרוויחים ממנה כפליים. 

כיצד מטפלים בכאבי הגב? 

ישנן אפשרויות רבות לטיפול בכאבי גב, וגם כאן, הטיפול ייבחר על פי אבחון הסיבה לכאבי הגב. במרבית המקרים יהיה צורך במנוחה לפחות של יממה כאשר מדובר על כאבי גב חזקים, ניתן לעשות שימוש באמצעים שונים לחימום מקום הכאב, שימוש בספריי או משחות לשיכוך הכאבים ולעשות שימוש בתרופות שונות כדי להקל על הכאב. כמו כן, אחת השיטות להקל על כאבי הגב לטווח הרחוק היא פיזיותרפיה לגב המומלצת לסובלים מכאבי גב כרוניים ולסובלים מפציעות ופגיעות שונות בגב. לסיכום, הטיפול לכאבי הגב ייקבע לרוב על פי הצורך הרפואי ועל פי המלצת הרופא המטפל. 

**הנכתב מהווה מידע כללי ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי.

אז מה היה לנו בכתבה:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!