אקנה

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים


אקנהרופאי עור שומעים מדי יום סיפורים על בני נוער ומבוגרים המתמודדים עם בעיות אקנה, וההשפעה השלילית של התסמינים על הערכתם העצמית.

בעוד שהרוב המכריע של הסובלים מאקנה הם בני נוער או צעירים בתחילת שנות העשרים שלהם, בעיית עור זו הופכת להיות נפוצה יותר גם בקרב מבוגרים.

ההתמודדות הטובה ביותר היא תקיפה מוקדמת של הבעיה, כדי למנוע בעיות לאורך החיים, כגון הצטלקות ושינויי פיגמנט בעור. בשנים האחרונות, טיפולים בלייזר משמשים לשיפור נגעי האקנה ומשך הטיפול.

הטיפול משפר את צלקות האקנה, ונחשב לבחירת טיפול פופולארית בקרב הסובלים מאקנה. מאמר זה דן בתהליך הטיפול ויתרונותיו.

האופן בו מתרחשות צלקות אקנה

אקנה מתרחשת כשנקבוביות בעור מתמלאות בתאי עור מתים, בשמן ובחיידקים. בשלב הבא הנקבוביות מתמלאות בדלקת והפצעים מתפרצים. כאשר תהליך זה מתרחש עמוק בעור, נגעי האקנה מתפשטים בין הרקמות העמוקות, וכתוצאה מכך נוצרים נגעים שיכולים להיות אפילו גדולים יותר.

הגוף יוצר קולגן כדי לנסות לתקן את הנזק, ובכך נפגם המראה החלק של העור והמרקם שלו. מצב זה עלול להוביל להיווצרות חריצי עור. ביסודו של דבר, קיימים שני סוגי צלקות אקנה: היפר טרופיות, ואטרופיות.

אקנה היפרטרופית – סוג זה של צלקת אקנה מתרחש כשעודף קולגן מיוצר והתוצאות מתבטאות בבליטות העור ופצעונים.

אקנה אטרופית – בסוג זה של אקנה, רקמת העור אובדת במהלך הניסיון של הגוף לרפא את עצמו, וכתוצאה מכך העור נפגע.

עוד על סוגי אקנה

מהו טיפול בלייזר?

טיפול בלייזר מספק פולסים מיקרוסקופיים של אנרגיית לייזר על העור, וגורם לגל של שינויים. מנגנון הטיפול העיקרי כרוך בתהליך שנקרא "חימום בתפזורת", אשר מחמם את השכבה העמוקה של העור, הנקראת הדרמיס, מבלי לפגוע בשכבה השטחית של העור המגנה על הגוף מפני כל המזהמים המזיקים בסביבה, ונקראת האפידרמיס.

ההליך מסייע להפעלת שיפוץ קולגן, ואפילו משפר את המראה של אדמומיות הפנים והכתמים החומים. מטופלים חוו שיפור באקנה עקב ירידה בייצור הנפט בנקבוביות, ושיפור משמעותי בהצטלקות האקנה.

ההשפעה העיקרית של טיפול בלייזר היא חימום חומר מסוים בעור. במהלך הטיפול, הלייזר מסיר כתמי עור וממוטט רקמות עור שנבחרו לטיפול. אור לייזר רציף הורס רקמות המקיפות את יעד הטיפול, ככל שרקמת היעד מחוממת, באמצעות פעימות הלייזר.

מהלך טיפול בלייזר

מנגנון הטיפול כרוך בהפעלת חימום בתפזורת המבוצע באמצעות העברה ידנית מהירה של מכשיר הלייזר סביב חלקים שונים של הפנים.

בשיטה זו, המטופל חווה תחושה מרגיעה וחמה על הפנים, ובהתאם לחומרת האקנה וגישת הטיפול של הרופא, ניתן ברוב המקרים להפעיל בין אלף ל-2,500 פולסים של קרינת לייזר לכל אזור טיפול.

במהלך טיפול בלייזר לצלקות אקנה, המטפל משתמש בפעימות קצרות של אור לייזר זעיר, כדי להגיע לעומק השכבה העליונה של העור. תהליך ריפוי טבעי זה מסיר את הרקמה הפגועה, ובשלב הבא הרקמה נבנית מחדש עם קולגן חדש, והעור החדש שמתחת נחשף.

כמה מפגשי טיפול בלייזר דרושים לטיפול באקנה?

זהו הליך טיפול מהיר ופשוט, הניתן לביצוע בתוך פחות מארבעים דקות, בהתאם לגודל האזור המטופל.

רוב המטופלים חווים תועלת קלה לאחר הטיפול הראשון, אך במקרים רבים מומלץ להמשיך את מפגשי הטיפול לארבעה עד שישה טיפולים, המתפרשים על פני תקופת זמן של חודשיים בתדירות של אחת לשבוע או שבועיים, כדי להפחית לחלוטין את צלקות האקנה, ולשמור על חידוש העור ברמה האופטימאלית.

לטיפול בצלקות אקנה עמוקות יותר, המטופלים עשויים להזדקק ליותר טיפולים, אך תכנית הטיפול נתקבעת בהתאם לחומרת ועומק הנגעים.

יתרונות טיפול בלייזר לאקנה

היתרון העצום של טיפולי לייזר לאקנה היא פשטות הטיפול והגישה המהפכנית המציעה פתרון קבע להצטלקות אקנה, ללא פגיעה בעור ותופעות לוואי חמורות. גישת טיפול זו הוכחה כשיטת הטיפול הטובה ביותר הזמינה להסרה מוחלטת של צלקות אקנה עקשניות.

שכבת העור החדשה מופיעה עם מרקם חלק יותר, והטיפול בלייזר עובד על סוגי עור רבים, כולל עור בהיר מאוד או כהה מאוד. טיפולי לייזר מטפלים לא רק בבעיית צלקות האקנה, אלא אף משפרים את מראה העור שנפגם מהשמש.

יתרון נוסף של טיפול בלייזר לצלקות אקנה הוא שהטיפול עובד בהרמוניה עם המבנה של רקמת העור. זוהי גישת טיפול חלופית שבהחלט נחשבת לבטוחה יותר מטיפולי פילינג כימי קשים, או טיפולים בחומצה גליקולית.

אז מה היה לנו בכתבה:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!