הרפס סימפלקס

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים


הרפס סימפלקסהרפס סימפלקס הוא מצב רפואי המתבטא בפצעים בעלי שוליים אדומים או לבנים, בגוון אפור. פצעים אלו מתרחשים במקומות שונים על הגוף, ומדענים אינם יודעים בדיוק את הגורם להתרחשותם או את הסיבה לעיתוי הופעתם.

עד היום, אנשים שסבלו מהרפס סימפלקס, נאלצו להמתין עד שהפצעים יחלפו מעצמם, או שהשתמשו בתכשירים המיועדים להרגעת האזור, ביעילות מתונה. פצעי הרפס סימפלקס פגעו באופן משמעותי באיכות החיים ובתפקוד היומיומי, למרות שהם אינם מזיקים לגוף.

אך מצב זה השתנה בזכות שיטות טיפולי הלייזר הזמינים כיום להקלת כאב וטיפול בבעיות עור, מאפשרים טיפול בהרפס סימפלקס באמצעות גישות טיפול מוכחות מדעית ליעילותן, בטוחות לשימוש על ידי רופאים או באמצעות מכשירים לשימוש ביתי, ובשיטות שאינן פולשניות, אינן כרוכות בתופעות לוואי, וללא ההשפעה המזיקה של תרופות רעילות.

מה גורם להרפס סימפלקס?

נגיף הרפס סימפלקס הוא וירוס מדבק שיכול לעבור מאדם לאדם באמצעות מגע עור אל עור או מגע במשטחים רטובים בהם הווירוס נמצא, למשל נשיקות, מגע מיני, פעילויות ספורט הכרוכות במגע, שתייה מכוסות של אדם נגוע, ושיתוף מברשות שיניים.

ילדים עלולים להידבק כתוצאה ממגע מוקדם עם מבוגר נגוע, ובהמשך נושאים את הווירוס למשך שארית חייהם. זיהום הרפס סימפלקס עשוי להתרחש על הפנים או על איברי המין, אך הוא מתפשט תחילה על העור ולאחר מכן עובר לעצבים המקומיים.

ברוב המקרים, כאשר וירוס זה מתחדש, הנגעים מופיעים ומוציאים את הנגיף מהגוף. יחד עם זאת, הוצאת הנגיף מהגוף עשויה להתרחש ללא נוכחות נגעים.

נגיף הרפס סימפלקס עשוי להיות מופעל כתוצאה ממחלה, מתח נפשי, חשיפה מוגזמת לשמש, לאחר ניתוח, כתוצאה משיבושים בווסת, או אכילת מזונות חומציים. התפרצויות הנגעים עלולות להיות חוזרות ונשנות, אך שכיחות תדירותן נוטה לרדת עם הזמן.

הווירוס מתפשט מהר יותר כשאדם נגוע חווה התפרצות. שלושים עד 95% מהמבוגרים סובלים מהרפס סימפלקס, למרות שהתסמינים עשויים שלא להתפרץ. ניתן אף להידבק בהרפס גניטלי כתוצאה מהרפס סימפלקס, אם אדם חולה קיים יחסי מין עם אדם ללא המחלה.

בעוד שזיהומי הרפס סימפלקס מתפשטים באמצעות מגע עם אדם נגוע, רוב האנשים נדבקים כתוצאה ממגע עם אדם נגוע שאינו חווה תסמינים, או שאין לו פצעים.

תסמיני סימני הרפס סימפלקס

חשוב להבין שאדם יכול להיות נגוע בנגיף גם אם אין לו פצעים גלויים או תסמיני כאב, והוא עלול להעביר את הנגיף לאחרים.

ההתפרצות הראשונה של הרפס סימפלקס נחשבת לגרועה ביותר. אם ההתפרצות הראשונה מתרחשת ללא תסמינים גלויים, ההתפרצות המאוחרת תהיה חמורה יותר ואדם עלול להתייחס אליה בטעות כאל התפרצות ראשונה.

חלק מהתסמינים הקשורים בנגיף זה כוללים פצעים על הפה או על איברי המין; כאב במהלך השתנה; נפיחות, אדמומיות עור, הופעת שלפוחיות, ותחושות עקצוץ.

נגעים נפוצים יותר מתרחשים על הפנים, איברי המין, הגב התחתון והירכיים האחוריות, למרות שהם עלולים התרחש בכל מקום על הפנים או על הגוף. ההתפרצויות עשויות להימשך מספר ימים עד מספר שבועות.

אדם חולה בהרפס סימפלקס עלול אף לחוות תסמינים דמויי שפעת הכוללים חום גבוה; בלוטות לימפה נפוחות; כאבי ראש; עייפות; וחוסר תיאבון.

כיצד ניתן לאבחן הרפס סימפלקס?

סוג זה של וירוס מאובחן ברוב המקרים עם בדיקה גופנית. הרופא בודק את הגוף לאיתור הפצעים ושואל את הנבדק שאלות הנוגעות למספר תסמינים. הרופא עשוי אף להזמין בדיקות ביופסיה על מנת לאשר את האבחון, אם הבדיקה הגופנית מאתרת פצעים המופיעים על איברי המין. במהלך הבדיקה, הרופא נוטל מדגם ספוגית של נוזל מהפצע, ושולח אותו למעבדה לבדיקה.

בדיקות דם לאיתור נוגדני הרפס סימפלקס עשויות גם הן לסייע באבחון זיהומים אלו, והן יעילות במיוחד כאשר לא מופיעים פצעים.

אופן הטיפול בלייזר להרפס סימפלקס

במהלך הטיפול, המטפל יוצר באמצעות מכשיר הלייזר, סוג של צריבה על האזור הפגוע, ולמרות שהפצע אינו נעלם, הטיפול מוביל להעלמת הכאב או הפחתה משמעותית שלו. בחלק מהמקרים, הטיפול עשוי להיות כרוך בחוסר נוחות קלה, הניתנת לטיפול באמצעות חומרי הרגעה, אך  השפעות אלו חסרות משמעות לעומת השיפור משמעותי בכאב ובתסמיני העור.

טיפול בלייזר להרפס סימפלקס משמש לחיטוי הפצעים וריפוי האזור. הטיפול בגישה זו מקצר במספר ימים את משך הטיפול כשהוא מבוצע בשיטות אחרות, אך אינו מיועד להעלמת הפצעים.

אורך הגל המשמש לטיפול בבעיות עור הנובעות מהרפס סימפלקס, הוא אורך הגל המשמש לטיפול ברקמות רכות וקשות. מכשירי הלייזר המיועדים לטיפול בכאב משמשים רופאים במהלך הטיפול, עם תוצאות יעילות ביותר, בטיפול קצר.

אז מה היה לנו בכתבה:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!