רפואת ספורט

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים


רפואת ספורטרפואת ספורט היא ענף רפואי עשיר ומגוון המתמקד במניעה, אבחון וטיפול בפגיעות ונזקים שנגרמו על רקע עיסוק בספורט ופעילות גופנית. בגדול רפואת ספורט היא תחום יחסית חדש שהתפתח רק בעשורים האחרונים. יחד עם זאת, מדובר על תחום שהתפתח וממשיך להתפתח במהירות אדירה.

למעשה נכון להיום בצוותים של כל קבוצות הספורט המקצועיות ישנו לפחות רופא ספורט אחד. כמו כן ככול שענף רפואי זה מתפתח ומתגבש, מתבהרת ההבנה שמדובר בתחום מולטי דיסציפלינרי שיש לערב בו אנשי מקצוע ממגוון תחומים ולא רק אורתופדים. הכוונה היא למשל לדיאטנית קלינית, מומחה לרפואת כאב, פסיכולוג, נוירולוג ועוד.

אחד מתחומי העיסוק המרכזיים של רופאי ספורט, הוא טיפול בפציעות ספורט שונות. בתחום זה נעשה שימוש נרחב בתרפיה בלייזר קר/רך או ביוסטימולציה באמצעות לייזר. שיטת טיפול רפואית זו מתאימה כמו כפפה ליד עבור הסובלים מפציעות ספורט שונות, שכן היא יעילה מאוד לטיפול במגוון רחב של בעיות אורתופדיות וכאבים ממקור אורתופדי, המאפיינים את רוב פציעות הספורט באשר הן.

מי הם המטופלים המתאימים לתרפיה בלייזר רך בתחום רפואת הספורט?

תרפיה בלייזר קר מתאימה הן עבור ספורטאים מקצועיים והן עבור ספורטאים חובבים, שבמקרים רבים סובלים מפציעות דומות. בניגוד למה שרבים בקרב הציבור הרחב נוהגים לחשוב, פציעות ספורט לא מהוות את מנת חלקם של אתלטים מקצועיים באופן בלעדי.

למעשה למרות שפציעות ספורט של אתלטים מקצועיים הן לרוב פציעות חמורות יותר, הרי שספורטאים חובבים, בדגש על כאלו העוסקים בספורט באופן מזדמן בלבד, נוטים להיפצע בשכיחות גבוהה יותר. באמצעות תרפיה בלייזר קר ניתן לטפל הן בסובלים מפציעות ספורט אקוטיות והן בסובלים מפציעות ספורט שהובילו לבעיות כרוניות כאחד.

באילו פציעות ספורט ניתן לטפל באמצעות תרפיה בלייזר רך?

באמצעות תרפיה בלייזר קר ניתן לטפל ברוב פציעות הספורט הקיימות וברוב הכאבים האורתופדיים. חשוב רק לציין כי בחלק מהפציעות בעקבות הטיפול בלייזר קר תורגש הקלה בתסמינים, אך הטיפול לא יוביל להחלמת הרקמה.

כך לדוגמה אדם הסובל משבר בעצם, יוכל ליהנות מהקלה באמצעות טיפולי לייזר, אך מן הסתם יהיה עליו לעבור קיבוע באמצעות גבס כדי להחלים. אי לכך, בכך מקרה מומלץ שלא להסתפק בתרפיה בלייזר קר ותמיד לדאוג לקבל טיפול גם בגורם הראשוני או המרכזי לבעיה (ולא רק בתסמינים או בכאבים).

בין היתר תרפיה בלייזר קר יכולה להקל על כאבם של הסובלים מנקע בקרסול, מרפק טניס, כאבים בקדמת השוק על רקע חבלה, פציעה במסובבי הכתף, דלקת בשריר התאומים, קרע בגיד אכילס, תסמונת כאב פטלופמורלי, דלקת בגידי השריר הדו-ראשי בזרוע, מתיחה של שריר הירך האחורי, קרעים ברצועות הברך, ברך רצים, ברך שחייני חזה, כאבי גב תחתון, כאבים במפרק הירך ועוד שורה ארוכה של פציעות ספורט אחרות.

האם יש הבדל בטיפולים המוענקים לאתלטים חובבים ואתלטים מקצועיים?

בגדול הטיפול באתלט המקצועי והטיפול באתלט החובב מבוססים על אותן טכניקות תרפויטיות. יחד עם זאת, בדרך כלל הטיפול באתלט המקצועי יהיה אינטנסיבי יותר על מנת שניתן יהיה להחזירו לפעילות מהר ככול האפשר.

כמו כן הואיל והכושר הגופני של האתלט המקצועי גבוה יותר, הרי שהיכולת שלו לעמוד בטיפולים השונים תהיה משופרת והתגובה הפיזיולוגית שלו לטיפולים השונים, תהיה טובה יותר בהתאם. למרות כל זה אותם מכשירי לייזר רפואיים משמשים לטיפול הן במקרה של פציעות ספורט באתלטים חובבים והן בפציעות ספורט של אתלטים מקצועיים וטכניקת הטיפול זהה גם כן במקרים השונים.

אז מה היה לנו בכתבה:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!